محوطه سازی اصولی و کاربردی در طراحی دکوراسیون منزل

Rate this post

محوطه سازی اصولی و کاربردی در طراحی دکوراسیون منزل

با سلام بر شما دوست داران زیبایی و احساس خوب در زندگی؛ امروز با گروه دلارام دیزاین باشید تا در مورد نحوه درست محوطه سازی اصولی و کاربردی در طراحی دکوراسیون را از تجربیاتمان با شما به اشتراک بگذاریم.

ایجاد یک فضای زیبا و منحصر به فرد علاوه بر زیبایی باعث ایجاد نوعی آرامش در فرد می شود؛ به همین دلیل امروزه طراحی دکوراسیون منزل به خصوص محوطه سازی به طور چشمگیری در حال افزایش برای اشخاصی که به زیبایی اهمیت می دهند می باشد و این افزایش تقاضا ناشی از نوع زندگی پرتلاطم آپارتمان نشینی است که باعث شده تا با صرف هزینه اندک بتوانید محوطه حیاط خانه ، باغ ، ویلا ، باغچه و … خود را با کاربری متفاوت به فضایی دلنواز و زیبا تبدیل کنید و محیط رویایی را از صفر تا صد ( از ابتدا تا انتها ) ایجاد کنید.

ما در این مقاله به محوطه سازی اصولی و کاربردی در طراحی دکوراسیون منزل خواهیم پرداخت پس در ادامه مطلب با گروه دلارام دیزاین همراه ما باشید.

محوطه سازی در طراحی دکوراسیون منزل
محوطه سازی در طراحی دکوراسیون منزل

برای درک بهتر این مطلب با به این ۳ سوال پاسخ می دهیم !

  1. محوطه سازی در طراحی دکوراسیون منزل به چه معناست؟

  2.  چه محیطی مناسب محوطه سازی است؟

  3.  اشکال مختلف محوطه سازی در دکوراسیون منزل  چه تفاوتی دارند ؟

محوطه سازی در طراحی دکوراسیون منزل به چه معناست
محوطه سازی در طراحی دکوراسیون منزل به چه معناست

۱- محوطه سازی در طراحی دکوراسیون منزل به چه معناست؟

طراحی دکوراسیون امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی افراد به یک باور عمومی تبدیل شده است ، شاید در گذشته اگر فرد یا گروهی اقدام به طراحی داخلی منزل یا محوطه سازی می نمود بسیاری از افراد آن را خرجی اضافه و یا غیر ضروری  قلمداد می کردند ولی امروزه با توجه به اهمیت فضای دلنواز و زیبایی که محوطه سازی در زندگی شهری و آپارتمانی با کاربری مختلف ایجاد نموده به یک ضرورت در طراحی دکوراسیون منزل و حتی محیط کار تبدیل شده که به فرد آرامش می دهد و طبیعت را مهمان خانه ، باغ ، ویلا  و حتی تمامی جایگاه های زندگی و کاری نیز می کند که با استفاده از آن می توانید رویاهای دست نیافتنی و زیبای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

طراحی دکوراسیون یک کار تخصصی و نیاز به تجربه زیاد برای بهتر شدن محوطه زندگی به شمار می رود طوریکه برای طراحی خانه شما نیاز به دانش ، تخصص و تجربه دارد ( این نکته ای است که گروه دلارام دیزاین از آن بهره مند است ) ، بدون دانش و تجربه شما نمی توانید یک محوطه سازی اصولی و درست را بسته به متراژ کوچک یا متوسط و یا بزرگ  و نوع ساختمان ، باغ ، مراکز اداری و … بر اساس محاسبات فنی ایجاد کنید. این دانش ، تخصص و تجربه شماست که خلاقیت شما را بر اساس نوع معماری شعله‌ور و نتایج درخشانی را که در صورت مشاوره با متخصصان گروه دلارام دیزاین به ارمغان می آورد و محیط مورد نظر را دلباز و زیبا می کند.

محوطه سازی اصولی و کاربردی در طراحی دکوراسیون منزل
محوطه سازی اصولی و کاربردی در طراحی دکوراسیون منزل

۲. چه محیطی مناسب محوطه سازی است ؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانید یکی از مواردی که به هنگام طراحی محوطه در طراحی دکوراسیون منزل باید به آن توجه داشته این است که محوطه سازی بخش گسترده ای از طراحی همچون باغ ، باغچه ، ویلا و حیاط با کاربری مختلف در طراحی داخلی و طراحی خارجی  را شامل می شود.

محیط های مختلفی همچون مراکز اداری و تجاری ، پاساژها ، باغ و ساختمان ، ویلا ، مراکز درمانی و خدماتی و تمامی مناطقی که شما از آنها به عنوان محلی برای زندگی و یا محل کار استفاده می کنید برای محوطه سازی مناسب بوده و محدودیتی با همکاری گروه دلارام دیزاین برای شما ایجاد نمی کند.

هر چه فضای طراحی دکوراسیون بزرگتر باشد بالطبع وقت و انرژی زیادی برای زیبایی سازی آن صرف می شود و از سوی دیگر ، هزینه های آن نیز در مقایسه با یک محوطه کوچک بیشتر می شود و در عوض فضای مورد نظر زیبا و دلنشین می شود طوریکه آرامش را در عین شلوغی اما با طراحی زیبا و خاصی که دلارام دیزاین بسته به سلیقه و نیاز شما می سازد برایتان به ارمغان می آورد.

اشکال مختلف محوطه سازی چیست
اشکال مختلف محوطه سازی چیست

۳. اشکال مختلف محوطه سازی چیست ؟

محوطه سازی با کاربری مختلفی که دارد اشکال مختلفی را شامل می شود که ما در این بخش به توضیح هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

طراحی محوطه حیاط منزل
طراحی محوطه حیاط منزل

۳-۱ طراحی محوطه حیاط منزل

محوطه سازی حیاط منزل یا طراحی دکوراسیون حیاط منزل یک بخش عمومی است که بیشترین تقاضای طراحی در حوزه محوطه سازی را به خود اختصاص داده است که در این نوع طراحی بسته به نوع متراژ حیاط ، متخصصان و کارشناسان طراحی با استفاده از خلاقیت و ایده پردازی و تجربه ای که در این زمینه طی سال ها کسب نموده اند اقدام به طراحی شیک و زیبا برای حیاط منزل ، ساختمان و … می کنند.

 با استفاده از محوطه سازی در مناطق مسکونی و آپارتمانی می توانید فضای دلبازی را ایجاد و جذابیت های مختلفی را برای ساکنان مجتمع و مهمانانی که به این مجتمع و ساختمان مراجعه می کنند به ارمغان بیاورید.

آیا طراحی دکوراسیون خارجی ، تاثیری در ارزش ملک شما دارد؟

محیط آپارتمان یک محیط دنج و بی سر و صدا است و چون در اینگونه محیط ها ساکنان به جایی دسترسی ندارند کمی کسل کننده است ، به همین دلیل با استفاده از یک طراحی اصولی مناسب با نوع بنای ساختمان می توانید یک طراحی ایده آل ایجاد و علاوه بر آرامش ، نشاط را برای خود به ارمغان بیاورید.

 نکته ای که وجود دارد این است که طراحی دکوراسیون در بخش های مختلف منزل سبب می شود تا ارزش ملک شما بالا برود و شما ملک خود را با قیمت بالاتری نسبت به هزینه هایی که انجام داده اید به فروش برسانید.

چطور یک حیاط زیبا بسازیم؟

از طراحی های موجود در محوطه سازی می توان به ایجاد واش بتن چراغدار ، سنگ رودخانه ای ، ایجاد فضای سبز که بنا به سلیقه ساکنین آپارتمان از چمن طبیعی یا چمن مصنوعی باغچه استفاده کنید تا منظره رویایی را ایجاد کنید.

محوطه سازی اصولی و کاربردی ویلا
محوطه سازی اصولی و کاربردی ویلا

۳-۲ محوطه سازی ویلا

در گروه دلارام دیزاین نیز ، پروژه های ویلا انجام شده ، که می توانید مشاهده نمایید.

نمونه پروژه طراحی ویلا

 

ویلا محلی برای استراحت ، تفریح و خلاصی از آلودگی های شهری پس از چند روز کار مداوم به شمار می رود ، به همین دلیل مهم است ویلای شما به خصوص ویلاهایی که در خارج از شهر احداث کرده اید دلباز و زیبا باشد که در عین مدرن بودن ، یک محفل رویایی و سرسبز از باغ ، استخر ، چمن ( چمن مصنوعی حیاط ) ، رودخانه و … را شامل شود.

به دلیل اهمیتی که ویلا سازی در عصر حاضر به دلیل زندگی شهر نشینی پیدا کرده ، اهمیت محوطه سازی آن نیز بیش از گذشته افزایش یافته است.

محوطه سازی به هنگام معماری محدودیتی را در بر نمی گیرد طوریکه در محوطه سازی ویلا شما با هر سلیقه ای می توانید طراحی دلخواه خود را اجرا کنید.

نکاتی در مورد طراحی محوطه سازی ویلا

نکته ای که به هنگام طراحی دکوراسیون محوطه سازی ویلا وجود دارد این است که محوطه سازی ویلا باید متناسب با متراژ ویلایی باشد که قرار است طراحی در آن ایجاد شود در غیر این صورت طراحی ویلا با شکست مواجه می شود و خروجی کار لذت بخش نخواهد بود.

اگر متراژ ویلای شما برای محوطه سازی کوچک است می بایست از گیاهانی استفاده کنید که نرم و از سوی دیگر قد کوچکی دارند و استفاده از درختانی همچون سرو و سروناز و همچنین خمره ای برای ویلاهای کوچک مناسب نیست چرا که از این درختان برای ویلاهایی با متراژ بزرگ استفاده می کنند. استفاده از نوع آبنما ، استخر و .. نیز به متراژ ویلا برای محوطه سازی بستگی دارد.

طراحی ویلا فرصتی را در اختیار شما قرار می دهد تا با استفاده از یک طراحی مناسب بتوانید ارتباط تنگاتنگی بین ویلا و طبیعت برقرار کنید که در واقع مهمترین بخش ساخت ویلا همین طبیعت بکر و دلنواز آن است. فضای پیرامون ویلا دست شما را برای نوع طراحی دلخواه باز می گذارد طوری که می توانید از طرح های خوش آمد گویی در درب ورودی ، ایجاد آلاچیق برای دورهمی ، ورزشی ، کباب پز و … استفاده کنید.

محوطه سازی باغ و ساختمان
محوطه سازی باغ و ساختمان

۳-۳ محوطه سازی باغ و ساختمان

محوطه سازی باغ و ساختمان یکی دیگر از بخش های هیجان انگیز طراحی دکوراسیون به شمار می رود که این نوع طراحی بسته به ظرفیت های مختلف به سبک طراحی دکوراسیون کلاسیک ، مدرن و طراحی دکوراسیون طبیعت گرایانه تقسیم می شود که هر یک از این سه سبک دارای زیر مجموعه های زیادی هستند که بسته به نوع باغ و ساختمان طراحی و اجرا می شوند.

نکته ای که به هنگام طراحی محوطه باغ و ساختمان باید به آن توجه داشت این است که عدم سازگاری بین محوطه ، نوع متراژ و محوطه سازی سبب آشفتگی فرد می شود. بنابراین طراحی ، یک کار تخصصی است که شرکت دلارام دیزاین با استفاده از نیروی انسان کاربلد و مجرب ، سایز محوطه شما را به بهترین نحوه انجام و عملیاتی می کند.

محوطه سازی مراکز درمانی و بیمارستانی
محوطه سازی مراکز درمانی و بیمارستانی

۳-۴ محوطه سازی مراکز درمانی و بیمارستانی

محوطه سازی مراکز درمانی و بیمارستانی با تمامی نمونه کارهای قبلی در زمینه طراحی دکوراسیون منزل متفاوت است و دلیل آن نوع محیط و ضوابط مراکز درمانی است که تفاوت فاحشی با دیگر مراکز اداری ، تجاری ، ساختمان ، باغ و ویلا دارد.

طراحی مراکز درمانی و بیمارستان ها بر اساس اصول و ضوابط خاصی انجام می شود به همین دلیل شرکت های طراحی ساختمان به هنگام انجام طراحی بیمارستانی باید به دستورالعمل های مراکز درمانی توجه کنند.

از نکاتی که به هنگام محوطه سازی مراکز درمانی و بیمارستانی مختلف باید به آن توجه داشت این است که از گیاهانی که آلرژی زا هستند و دارای گرده افشانی زیادی هستند استفاده نکنید و به جای آن از گیاهان پوششی مناسبی استفاده کنید که این عمل به خودی خود سبب کاهش گرد و غبار می شود.

استفاده از چمن کاری نیز به پالایش هوا و ایجاد فضایی مطلوب کمک می کند.

توجه داشته باشید که نوع طراحی در بیمارستان های مختلف متغیر است؛ به این صورت که طراحی محوطه بیمارستان مخصوص کودکان ، متفاوت از سایر طراحی های بیمارستانی است.

محوطه سازی اصولی مهد کودک
محوطه سازی اصولی مهد کودک

۳-۵ محوطه سازی مهد کودک

برای محوطه سازی مهد کودک در طراحی دکوراسیون ، نیاز به دانش و مهارت خاصی است چرا که یک امر تخصصی به شمار می رود به این صورت که طراحی مهد کودک نیاز به سلیقه ، ذوق هنری و حتی روانشناسی دارد به همین دلیل در طراحی محوطه مهد کودک باید از رنگ های شاد ، شکل های منطقی و منظم در کنار یکدیگر استفاده کنید.

از سوی دیگر نوع انتخاب گیاهان نیز در طراحی محوطه سازی مهد کودک بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل بهتر است از گیاهانی استفاده کنید که سمی نبوده و دارای بافتی نرم و در کل بدون تیغ باشند. استفاده از درختچه هایی با طراحی اشکال مختلف حیوانات و پرندگانی که کودکان آنها را دوست دارند محیط دلنوازی را ایجاد می کند و آنها را تشویق و جذب در مهد کودک برای فراگیری دانش و هنر می کند.

۳-۵-۱ استفاده از چمن مصنوعی

استفاده از چمن مصنوعی باغچه توصیه می شود چرا که کودکان بسیار کنجکاو هستند به همین دلیل اگر شما از چمن طبیعی استفاده کنید کودکان به کود و خاک آن دست می زنند و از این طریق آلودگی به آنها منتقل می شود.

البته که بهتر است انتخاب کیفیت و قیمت چمن های مصنوعی حیاط برای مهد کودک را به طراح خود بسپارید.

سبک های طراحی مهد کودک بر اساس نوع بنا و متراژ ساختمان متفاوت و متنوع است که گروه طراحی دلارام دیزاین با بیش از یک دهه تجربه و تخصص از صفر تا صد طراحی در کنار شما است.

محوطه سازی برای مجتمع های تجاری و اداری

۳-۶ محوطه سازی برای مجتمع های تجاری و اداری

این مطلب در تجربه گروه دلارام دیزاین بوده و می توانید پروژه های این گروه را نیز مشاهده نمایید.

نمونه پروژه طراحی  اداری 

نکته ای که به هنگام طراحی مجتمع های تجاری و اداری باید به آن توجه داشت این است که نوع طراحی مجتمع های تجاری و اداری در جذب مشتری و ایجاد فضایی خاص و منحصر به فرد تأثیرگذار است ، بنابراین نوع طراحی شما برای مجتمع های اداری و تجاری بسیار مهم و حائز اهمیت است که باعث جذب مشتری و رسیدن شما به اهداف و آرزوهایتان می شود ، هر چقدر طراحی محوطه تجاری شما خاص باشد افرادی بیشتری درگیر آن می شوند و آن را به خاطر می سپارند ؛ توجه داشته باشید که نوع محوطه سازی مجتمع باید بر اساس نوع فعالیت واحدهای اداری و تجاری باشد تا بتواند ذهن مخاطب را به خود درگیر کند. 

سخن پایانی از تجربه گروه دلارام دیزاین

طراحی محوطه ساختمان ، باغ ، ویلا ، مراکز اداری و تجاری ، مراکز درمانی و بیمارستانی ، مهد کودک ها و …. بخش مهمی از طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی برای زیباسازی را به خود اختصاص داده است.

زندگی شهری و آپارتمانی و نبود فضای سبز مناسب ، سبب شده تا افراد به دنبال آمال و رویاهای خود از طریق محوطه سازی باشند.

قیمت طراحی محوطه بسته به نوع طراحی و همچنین متراژی که قرار است طراحی در آن انجام شود متغیر است.

شرکت دلارام دیزاین با بیش از یک دهه تجربه داخلی و بین المللی با محوطه سازی اصولی ، شیک ، زیبا و آرامش بخش در کنار شماست؛ ما مفتخریم که شما دلارام دیزاین را برای طراحی داخلی منزل ، محوطه سازی ، طراحی ساختمانی و … انتخاب نموده اید.

طراحی خاص و منحصر به فرد را با ما تجربه کنید.

این مطلب زیبا و مهم رو از دست نده
طراحی دکوراسیون داخلی منزل ( خانگی ) ، صنعتی، محوطه سازی و نمایشگاهی
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =

نوشته ها و مطالبی دیگر که شاید برای شما مفید باشد

طراحی دکوراسیون به سبک سنتی
طراحی داخلی
sa ha

طراحی دکوراسیون به سبک سنتی

طراحی دکوراسیون منزل به سبک معماری سنتی ایران یکی از شیوه های محبوب و پرطرفدار برای دیزاین منازل در میان ایرانیان است.
بررسی معماری سنتی ایران، عناصر مشترک در میان سبک های گوناگون معماری سنتی، و چگونگی به کار بردن المان های معرفی شده، از جمله مباحث مطرح شده در این مقاله هستند.

ادامه مطلب »