طراحی دکوراسیون داخلی در قطر

۵/۵ - (۲ امتیاز)

طراحی دکوراسیون داخلی در قطر

یکی از مشاغل موفق و پرمخاطب در قطر ، طراحی داخلی و معماری است. قطر کشوری بسیار ثروتمند در همسایگی خلیج فارس بوده و در میان کشورهای عرب زبان و خاورمیانه ، بالاترین شاخص توسعه انسانی را دارد. از این رو بسیاری از مردم ایران و سایر مناطق جهان ، قطر را به عنوان محل کار یا حتی سکونت انتخاب می کنند.
استقبال کارگران و متخصصان از فرصت های شغلی در قطر ، به حدی زیاد است که بالغ بر ۸۰ درصد جمعیت آن را نیروی کار مهاجر تشکیل می دهد.

طراحی دک.راسیون داخلی در قطر شرکت های طراحی معماری و دکوراسیون قطر
شرکت های طراحی معماری و دکوراسیون قطر

شرکت های طراحی معماری و دکوراسیون قطر

همان طور که گفته شد ، معماری و طراحی دکوراسیون داخلی در قطر ، یکی از نیازهای این کشور پردرآمد است. شرکت های خارجی بسیاری در زمینه معماری و طراحی داخلی ، به شهروندان قطری ، خدمات ارائه می کنند.

دلارام دیزاین با پشتوانه مدت ها تجربه و همکاری متخصصان و هنرمندان معماری و طراحی داخلی ، آماده ارائه خدمات با بهترین کیفیت و هزینه مناسب ، به شهروندان قطر است.

قطر را می توان کشوری نسبتا نوپا و در عین حال پیشرفته در نظر گرفت. قطر با وجود مساحت کم ، دارای ساختمان هایی با طراحی معماری حرفه ای و چشم نواز است که توسط برترین معماران جهان طراحی شده اند.
در ساخت بناهای این کشور ، می توان استایل های معماری متفاوتی را مشاهده کرد.
سبک های معماری عربی ، معماری ایتالیایی و معماری تلفیقی ، از جمله این استایل ها هستند.
مسجد محمد بن عبدالوهاب ، سیتی سنتر دوحه ، برج های برزان ، مسجد امام عبدالوهاب ، موزه ملی قطر ، مرکز خرید ویلاجیو و مروارید قطر ، از جمله آثار برجسته معماری معاصر در طراحی دکوراسیون داخلی در قطر هستند که سالانه گردشگران بسیاری را برای بازدید ، به سوی این کشور می کشانند.
همچنین سالانه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی ، نمایشگاه هایی در سطح بین المللی در قطر برگزار می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی در قطر به سبک قطری
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک قطری

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک قطری

معماری عربی سنتی ، استایلی بسیار رایج در کشورهای عرب زبان آسیا و آفریقا ، و حتی کشورهای غیر عرب زبان جهان است. معماری اسلامی را نیز نمی توان جدا از معماری عربی در نظر گرفت. می‌توان گفت در اکثر آثاری که بر پایه معماری عربی طراحی شده‌اند ، ردپایی از المان‌های اسلامی نیز وجود دارد. بنابراین شاید بهتر باشد ، سبک معماری کشورهای عربی را سبک عربی-اسلامی بنامیم.

معماری عربی اسلامی

معماری عربی اسلامی ، ترکیبی از اشکال هندسی پیچیده ، تناسب در طراحی محیط ، چیدمان دقیق و فضاهای وسیع و باشکوه است. ایوان ها ، طاق ها ، دالان ها و حیاط های گسترده ، شکوه و جلال معماری اسلامی را به طور شایسته ای ، عیان می کنند.
تا پیش از ظهور امپراتوری بیزانس ، معماری اسلامی ، بیشتر در مساجد و بناهای مذهبی به کار گرفته می شد ، اما پس از دوران بیزانس ، این سبک معماری ، در قلعه ها و کاخ ها نیز به کار گرفته شد. کاخ آلهامبرا یا Palace of Alhambra در اسپانیا ، یکی از بارزترین نمونه های معماری اسلامی در بناهای غیرمذهبی است.

دکوراسیون داخلی در قطر به سبک عربی

طراحی داخلی به سبک عربی ، تلاشی برای ایجاد یک فضای اشرافی و غنی است. تزئیناتی با رنگ طلایی و براق ، پرده و مبلمان لوکس و پرجزئیات ، فرش های منقش و لوازم سنگی و فلزی حکاکی شده ، از جمله ویژگی های معماری عربی معاصر و طراحی دکوراسیون داخلی در قطر است.
همچنین پوشش کف و دیوارها ، با الگوهای هندسی عربی اسلامی ، از دیگر شاخصه های این سبک است.

عناصر به کار رفته در طراحی داخلی به سبک عربی
عناصر به کار رفته در طراحی داخلی به سبک عربی

عناصر به کار رفته در طراحی داخلی به سبک عربی

متداول ترین المان‌‌های به کار رفته در طراحی دکوراسیون  داخلی در قطر به سبک عربی – اسلامی به شرح زیر است :

آرک یا قوس

می توان گفت سبک معماری اسلامی ، در میان سایر سبک ها ، از عناصری همچون طاق ، محراب و قوس ها ،  بیشترین استفاده را می کند.
در سبک عربی ، وجود قوس ها و طاق ها ، می توانند جنبه تزئینی داشته و مانند قابی بزرگ روی دیوار به کار روند و یا به صورت مجموعه ای از طاق های متوالی ، درون یک راهرو یا دالان ، قرار بگیرند.
طاق ها همچنین در قسمت ورودی و ایوان ها نیز حضور دارند. برخی از معماران معاصر ، در طراحی های مدرن نیز از این عنصر با اندکی تغییر استفاده می کنند.

هندسه

هندسه بخشی جدایی ناپذیر از معماری عربی – اسلامی ، و یکی از وجوه تعیین کننده آن است. پترن ها و الگوهای هندسی پیچیده ، در همه جای یک بنای عربی حضور دارند ؛ از مشربه های زیبای حکاکی شده ، تا کفپوش های هندسی.

ایوان

ایوان ها در معماری عربی ، فضایی مستطیل یا مربع شکل هستند که پس از یک طاق یا محراب فرورفته ، قرار می گیرند. ایوان ، برجسته ترین مشخصه معماری اسلامی است و می تواند در ساختمان هایی با معماری عربی سنتی و حتی مدرن نیز به کار رود.

رنگ ها

رنگ ها در معماری اسلامی ، اکثرا طبیعی و خنثی هستند ؛ اما گاهی در میان سطوح خاکستری و قهوه ای روشن خنثی ، اشکال و سطوح کوچکی با رنگ های جسورانه و تند نیز به چشم میخورد.
رنگ آبی لاجوردی ، فیروزه ای و مشکی ، در میان سایر رنگ های خنثی و روشن ، که معمولا در گنبد مساجد به کار می رود ، نمونه ای از کاربرد ویژه رنگ در معماری عربی اسلامی  است.

خوشنویسی

خوشنویسی در اشکال گوناگون ، در بسیاری از بناهای تاریخی عربی و اسلامی وجود داشته است.
خوشنویسی را نمی توان از عناصر ثابت و همیشگی در معماری  عربی اسلامی دانست. اما وجود تابلوهای خوشنویسی ، نقش برجسته های خوشنویسی شده و کاشی کاری های خوشنویسی ، معماری داخلی را به سبک عربی نزدیک تر می کند.

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن در قطر
دکوراسیون داخلی مدرن در قطر

دکوراسیون داخلی مدرن در قطر

همان طور که گفته شد ، قطر دارای ساختمان هایی با انواع سبک های معماری سنتی و مدرن است.
هتل Mondrian Doha و کتابخانه ملی قطر ، نمونه هایی چشم گیر از معماری مدرن و طراحی داخلی در قطر هستند.
همچنین بسیاری دیگر از هتل ها ، مراکز تفریحی و ساختمان های مسکونی قطر ، از طراحی داخلی به سبک مدرن برخوردار هستند.
طراحی داخلی مدرن ، مانند معماری سنتی ، دارای انواع و سبک های گوناگونی است که می تواند بر حسب شرایط جغرافیایی ، فرهنگی ، کاربری بنا و سلیقه کارفرما ، متفاوت باشد.
بهتر است برای حصول بهترین نتیجه و به دست آوردن حداکثر هماهنگی و تناسب در طراحی دکوراسیون ، از تجربه و مهارت طراحان حرفه ای استفاده کنید.

دلارام دیزاین ارائه کننده خدمات طراحی دکوراسیون داخلی در قطر
دلارام دیزاین ارائه کننده خدمات طراحی دکوراسیون داخلی در قطر

دلارام دیزاین ارائه کننده خدمات طراحی دکوراسیون داخلی در قطر

دلارام دیزاین ، با بهره مندی از هنر و تخصص طراحان معماری و دکوراسیون حرفه ای ، آماده است تا در امور مشاوره ، طراحی و اجرای انواع فضاهای داخلی ، با کاربری های گوناگون ، در کنار شما باشد.
برای طراحی داخلی فضایی با حس و حال اصیل عربی ، یا ایجاد محیطی با جلوه های مدرن و امروزی ، تنها کافی است با دلارام دیزاین تماس بگیرید و ادامه کار را به متخصصان مورد اعتماد خود بسپارید.

نمایشگاه ۲۰۲۰ قطر غرفه شرکت معماری دلارام دیزاین

دلارام دیزاین ، با سابقه انجام چندین پروژه در کشورهای مختلف از جمله قطر ، ترکیه ، اسپانیا ، ایتالیا و … در نمایشگاه قطر ( دوحه ) توانست از پروژه های بین المللی خود که چندین ماه برای آماده سازی آنها زمان گذاشته بودند پرده برداری کند.

طراحی دکوراسیون داخلی در نمایشگاه قطر 2020
نمایشگاه قطر ۲۰۲۰

برخی از نمونه پروژه های طراحی داخلی اجرا شده در قطر

در ادامه این مقاله برخی از پروژه های اجرا شده توسط تیم دلارام دیزاین که در کشور قطر انجام شده است را به شما نشان می دهیم.

مردم کشور قطر دیزاین کردن ملک مسکونی ، دفاتر اداری ، ویلاها ، کاخ ها را از علایق خود می دانند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آوانگارد در قطر
طراحی داخلی به سبک آوانگارد در قطر

۱- طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن در قطر به سبک آوانگارد

آوانگارد لغتی است فرانسوی به معنی پیشتاز و پیشرو ، که در سال ۱۸۵۰ به صورت جنبشی هنری در روسیه ظهور کرد. این لغت ریشه نظامی دارد به معنی سربازی که جلودار در جبهه جنگ است و به هنری اطلاق می شود که فرم و زبان قدیم را شکسته ، سبکی جدید به وجود آورده است و به طورکلی باعث می شود مفهوم جدیدی از واژه ها در ذهن مخاطب ایجاد شود که بدون در نظر گرفتن هیچ گونه محدودیتی بتواند به آن فکر کند و آنها را در ذهنش لمس کند.
در معماری نیز ، طراحی آوانگارد خط ها را در هم می شکند؛ انفجاری نو به واسطه اطلاعات معماری خود ایجاد می کند. انفجاری قابل رویت بر بنای معماری.

طراح ، خلاقیت خود را از پس لایه های زیرین ذهنش که هیچگونه گرد و غبار سنت ، فرهنگ ، ملیت و جنسیت را به خود ندیده است ، بیرون می کشد؛ جهان را با خلاقیتی بکر مواجه می کند که پیوسته در بنا گام بر می دارد که نه تنها فضا جدیدی را لمس کند بلکه با هرگام ، تفکری نو در ذهنش ایجاد شود.

طراحی دکوراسیون داخلی فضای مجلس مردانه به سبک نئوکلاسیک در قطر
طراحی فضای مجلس مردانه به سبک نئوکلاسیک در قطر

۲- طراحی فضای مجلس مردانه ( پذیرایی ) به سبک نئوکلاسیک در قطر

فضای مجلس یا همان پذیرایی یکی از فضاهای اصلی در خانه های قطری می باشد ، که معمولا در هر خانه دو مجلس وجود دارد؛مجلس مردانه که ورودی مجزا از ورودی اصلی خانه دارد و مجلس زنانه که معمولا در کنار فضای غذاخوری قرار می گیرد.
نحوه چیدمان مبلمان برای فضای مجلس همان طور که در انیمیشن مشاهده می فرمایید ، مبلمان دور تا دور سالن چیده می شود.
این پروژه را به سبک نئوکلاسیک طراحی کردیم. برای دیوار و کف فضای رو به روی ورودی سالن مجلس ، متریال سنگ به صورت فورمچ در نظر گرفتیم.
گچبری های سقف را بسیار پر جزئیات تر از گچبری های دیوار در نظر گرفتیم. دیوار اصلی را فضایی برای نقاشی دیواری با در نظر گرفتن قابی در دیوار طراحی کردیم و رنگ مبلمان را سبز شیمی در نظر گرفتیم.
رنگ سبز یشمی ، رنگی موقر و مجلل است ، به طور کلی رنگ سبز دارای خواص و ویژگی های روانشناختی آرامش بخش و متعالی است. رنگ سبز یعنی تولید بخشندگی ، تعادل ، ایمنی که روح را آرامش می دهد .

طراحی دکوراسیون داخلی فضای مجلس زنانه و غذاخوری به سبک نئوکلاسیک در قطر
طراحی فضای مجلس زنانه و غذاخوری به سبک نئوکلاسیک در قطر

۳- طراحی فضای مجلس زنانه و غذاخوری به سبک نئوکلاسیک در قطر

طراحی فضای مجلس زنانه و غذاخوری این پروژه ویلایی به سبک نیٔوکلاسیک انجام شده است و چیدمان مبلمان با توجه به کاربری فضا و سبک چیدمان مرسوم در کشور قطر در نظر گرفته شده است.
رنگ مبلمان را خردلی و سفید ( مایل به کرم ) به دلیل علاقه کارفرما به رنگ زرد در نظر گرفته ایم.
رنگ خردلی در دکوراسیون یکی از رنگ های بسیار کاربردی است و رنگ خردلی در عین جذاب و خاص بودن ، ملایم و لطیف نیز هست. بنابراین نه مثل رنگ زرد پر هیجان و نه مثل رنگ های خنثی بی روح و ساده محسوب می شود. پس شاید برای کسانی که به رنگ زرد علاقه زیادی دارند اما فضا را به صورت ملایم تر از رنگ پر هیجان زرد ترجیح می دهند می تواند نقش خوبی در دکوراسیون ایفا نماید.
رنگ سفید یکی از ترکیب های رنگی بسیار زیبا و پرکاربرد با خردلی است. با این ترکیب رنگ خردلی می تواند با حفظ شادابی و جذابیت خود ، در کنار سفید روشنی بیش تری در فضا ایجاد نماید.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت در قطر
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت در قطر

۴- طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت در قطر

طراحی و اجرای پروژه دکوراسیون داخلی اداری اتاق مدیریت در قطر که توسط تیم دلارام دیزاین انجام شده است.

منابع مقاله طراحی دکوراسیون داخلی در قطر

Architecture and Interior Design in Doha

Interior Design And Decoration Trends In Doha, Qatar

https://bestdesignideas.com/the-arabic-style

این مطلب زیبا و مهم رو از دست نده
طراحی دکوراسیون به سبک سنتی

https://comelite-arch.com/blog/guide-modern-arabic-interior-design/

https://www.colourgallerya.com/ideas/index.html#

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%82%D8%B7%D8%B1#%D8%AC%D8%A7%D8%B0%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =

نوشته ها و مطالبی دیگر که شاید برای شما مفید باشد

طراحی دکوراسیون به سبک سنتی
طراحی داخلی
sa ha

طراحی دکوراسیون به سبک سنتی

طراحی دکوراسیون منزل به سبک معماری سنتی ایران یکی از شیوه های محبوب و پرطرفدار برای دیزاین منازل در میان ایرانیان است.
بررسی معماری سنتی ایران، عناصر مشترک در میان سبک های گوناگون معماری سنتی، و چگونگی به کار بردن المان های معرفی شده، از جمله مباحث مطرح شده در این مقاله هستند.

ادامه مطلب »