سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا

Rate this post

سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا

زندگی شهری و آپارتمانی سبب شده تا بسیاری از افراد ، تعطیلات آخر هفته و اوقات فراغت خود را در دامان طبیعت و ویلا سپری کنند و از این طریق یک خاطره شیرین و ماندگار را در دفتر زندگی خود ثبت کنند ، به همین دلیل طراحی دکوراسیون ویلا باید در عین خاص بودن متناسب با طبیعت منطقه و همچنین آمال و رویاهایی باشد که شما به دنبال آن هستید. ما در این مقاله سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا را مورد بررسی قرار خواهیم داد پس در ادامه مطلب نیز در دلارام دیزاین همراه ما باشید.

سبک های مختلف طراحی سوالات طراحی دکوراسیون ویلا
سوالات طراحی دکوراسیون ویلا
سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا
طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا

بخش های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا

دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا در واقع هویت ، ذوق و سلیقه ساکنین ویلا را به نمایش می گذارد ، طوریکه شما از نوع معماری و طراحی دکوراسیون می توانید سلیقه دارنده ویلا را حدس بزنید که فرد با سلیقه ای است. ویلاها معمولاً در متراژ بزرگ با انبوهی از فضای سبز و … ساخته می شوند که البته نگران نباشید با هر نوع متراژی می توانید طراحی دکوراسیون خود را انجام دهید ، بخش های متنوع سبک های مختلف طراحی ویلا عبارتند از :

نشیمن ویلا

مهمترین بخش طراحی دکوراسیون داخلی ویلا را ، اتاق نشیمن تشکیل می دهد. برای طراحی این بخش ، از مبلمان راحتی استفاده کنید ، تلویزیون را درست در نقطه مقابل خود قرار دهید و از پرده های شیک ، تصاویر طبیعت ، فرش فانتزی و … استفاده کنید.

ناهار خوری

استفاده از میز ناهارخوری بسته به جمعیت خانواده و … نیز بخشی از طراحی را شامل می شود.

اتاق خواب

اتاق خواب ویلای خود را بر اساس ایده هایی که دارید طراحی و اجرا کنید ، می توانید از سبک های مختلفی برای این منظور استفاده و محفل رویایی و خاصی را برای آخر هفته و زمان استراحت خود ایجاد کنید.

آشپزخانه

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با نوع قفسه ها ، کابینت و ایجاد فضای مناسب سبب می شود تا لذت آشپزی برای شما در دورهمی ها و … دو چندان شود.

نورپردازی ویلا

نورپردازی ویلا ، عنصر مهمی است که زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد ، با استفاده از نورپردازی طبیعی و مصنوعی می توانید لحظات فراموش نشدنی را تجربه کنید.

تفکیک فضا

اگر ویلای شما در متراژ بزرگ ساخته شده است با استفاده از کفپوش ، شومینه و … می توانید آنها را از یکدیگر تفکیک کنید.

حیاط و باغ ویلا

طراحی حیاط و باغ ویلا بخش مهمی از طراحی خارجی ویلا را شامل می شود ، نوع استفاده از فضای سبز ، چیدمان درختان ، استخر ، آبنما ، سنگ های طبیعی ( سنگهای طبیعی و مصنوعی تفاوت زیادی دارند ) و … در طراحی خارجی ویلا مهم است.

طراحی حیاط پشتی

طراحی حیاط پشتی به همان اندازه طراحی حیاط و باغ مهم است.

سرویس بهداشتی حمام و دستشویی

برای طراحی سرویس بهداشتی می توانید از سبک های مدرن و کلاسیک استفاده کنید.

راه پله

نوع طراحی راه پله در دکوراسیون ویلا باعث می شود تا ویلای شما رویایی و خاص به نظر برسد.

سبک های مختلف طراحی
سبک های مختلف طراحی

سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا

به هنگام طراحی دکوراسیون ویلا می توانید از سبک های مختلف دکوراسیون استفاده کنید که این سبک ها به قرار زیر هستند.

۱- طراحی دکوراسیون ویلا مدرن

برای طراحی دکوراسیون ویلا مدرن از مصالح واقعی و رنگ های خنثی استفاده می کنند که مدل های مختلفی را شامل می شود که تیم طراحی دلارام دیزاین سبک های مختلفی از این نوع طراحی را ارائه می کند. در طراحی مدرن نوع طراحی بسته به سبک و معماری ویلا متفاوت است بنابراین طراحی باید هماهنگ با دیگر بخش ها باشد.

سبک های مختلف طراحی دکوراسیون ویلا کلاسیک
طراحی دکوراسیون ویلا کلاسیک

۲- طراحی دکوراسیون ویلا کلاسیک

طراحی ویلا کلاسیک ، فضایی گرم و دلنشین را برای دورهمی ها ایجاد می کند ، همانطور که از نام این نوع طراحی پیداست با سبک های سنتی و کلاسیک همراه است. استفاده از رنگ های باوقار در کنار مبلمانی تمیز و شیک از ویژگی های این نوع طراحی به شمار می رود.

۳- سبک طراحی دکوراسیون ویلا استوایی

در طراحی دکوراسیون ویلا استوایی ، از رنگ های شاد و زیبا استفاده می کنند.

۴- طراحی دکوراسیون ویلا ترکیه ای

برای طراحی دکوراسیون ویلا ترکیه ای ، از سقف های بلند به همراه کاشی نما و کاشی های قرمز استفاده می کنند.

۵- طراحی دکوراسیون ویلا مدیترانه ای

در طراحی ویلا مدیترانه ای ، از سقف های شیب دار استفاده می کنند و با ایجاد فضایی مناسب در حیاط ، منظره خاص و رویایی را ایجاد می کنند.

۶- سبک طراحی دکوراسیون ویلا تلفیقی

در طراحی دکوراسیون ویلا تلفیقی همانطور که از نامش پیداست به صورت تلفیقی از دو سبک طراحی مدرن و کلاسیک در کنار یکدیگر استفاده می کنند که فضای منحصر به فردی را در اختیار شما برای اوقات فراغت و تعطیلات رویایی قرار می دهد.

۷- طراحی دکوراسیون ویلا امروزی

توجه داشته باشید که طراحی دکوراسیون امروزی با طراحی مدرن کاملاً متفاوت است. سبک امروزی ، انعطاف پذیری بالایی دارد و به صورت خودمونی طراحی می شود طوریکه فرد احساس راحتی بیشتری می کند.

۸- سبک طراحی دکوراسیون ویلا سنتی

در یکی دیگر از سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی ویلا سنتی ، از ابزار قدیمی متناسب با دوران کهن استفاده می کنند ، تلفیقی از سنگ و چوب در این نوع طراحی در کنار فضای سبز مناسب ، منظره خاصی را به نمایش می گذارد.

۹- سبک طراحی دکوراسیون ویلا ساحلی

این نوع سبک با نام همپتون نیز شناخته می شود که در آن از پالت های رنگی خنثی در کنار ترکیب رنگ آبی و سبز استفاده می کنند ، همچنین در این نوع از طراحی از وسایل چوبی با الهام از دریا و الگوهای آبی مدرن استفاده می کنند طوریکه شما می توانید خود را در کنار ساحل و دریا ببینید و اوقات خوشی را سپری کنید.

۱۰- طراحی دکوراسیون ویلا لوکس

در این نوع طراحی ، از وسایل مدرن و لوکس برای زیباسازی محیط داخلی و بیرونی ویلا استفاده می کنند.

سبک های مختلف طراحی نما و دکوراسیون خارجی ویلا
طراحی نما و دکوراسیون خارجی ویلا

اصول مهم در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا

به هنگام طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا باید به برخی نکات به قرار زیر توجه داشت :

  • به فضای مورد نظر توجه کنید و طراحی خود را متناسب با فضای ویلا و هماهنگ با دیگر بخش ها در نظر بگیرید.
  • بخش های مختلف طراحی اعم از طراحی خارجی حیاط و باغ و همچنین طراحی داخلی نشیمن ، اتاق خواب و … خود را به صورت خاص و متناسب با نوع سبک مورد نظر طراحی کنید.
  • به نورپردازی ویلا توجه کنید.
  • محوطه سازی اصولی  و خاص ویلا فراموش نشود.
  • استفاده از وسایل مناسب همچون آلاچیق ، کباب پز ، نیمکت و … را به هنگام طراحی خارجی ویلا فراموش نکنید.
  • و …
سبک های مختلف طراحی نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا
نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا

نکات مهم و اساسی به هنگام طراحی دکوراسیون خارجی ویلا

طراحی دکوراسیون خارجی ویلا از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل پس از طراحی داخلی باید طراحی خارجی ویلا را نیز در دستور کار قرار دهید. با توجه به اینکه اصولاً از ویلا برای کسب لذت و ثبت خاطرات شیرین استفاده می کنند. تزئین دکوراسیون خارجی ویلا بسیار مهم است ، بنابراین طراحی باغ و ویلا باید به گونه ای باشد که بتواند رضایت شما را پس از یک هفته کاری و درگیری در کمال آرامش تأمین کند.
استفاده درست از فضای سبز ، آبنما ، استخر ، آلاچیق ، کباب پز ، باربیکیو و … در ویلا در کنار نوع گل کاری ، درختان مورد استفاده ، پوشش گیاهی و … مهم است. برای طراحی نمای ساختمان ویلا می توانید از نمای سنگ رومی ، سنگ گرانیتی ، سنگ رودخانه ای ، آجری ، کامپوزیت ، شیشه ای ، سیمانی و … استفاده کنید.

سخن پایانی

در طراحی دکوراسیون ویلا ، ایده های مختلف و متنوعی بر ذهن خطور می کند که اجرایی نمودن آنها علاوه بر دانش و تخصص نیاز به هزینه دارد. سبک های مختلفی از طراحی برای بخش های مختلف ویلا اعم از اتاق نشیمن ،  آشپزخانه ، اتاق خواب ، حیاط و … وجود دارد که انتخاب نوع سبک طراحی دکوراسیون ویلا بر اساس عوامل مختلفی همچون متراژ ، نوع فضای سبز ، محل قرارگیری و … انجام می شود. شرکت دلارام دیزاین با بیش از ۱۲ سال سابقه داخلی و بین المللی و با استفاده از نیروی مجرب و کاربلد از صفر تا صد طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا در خدمت شماست تا شما بتوانید به رویاهایتان رنگ حقیقت بزنید و خاطرات شیرینی از ویلا را در دفتر زندگی خود ثبت کنید.

این مطلب زیبا و مهم رو از دست نده
طراحی دکوراسیون به سبک سنتی
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + بیست =

نوشته ها و مطالبی دیگر که شاید برای شما مفید باشد

طراحی دکوراسیون به سبک سنتی
طراحی داخلی
sa ha

طراحی دکوراسیون به سبک سنتی

طراحی دکوراسیون منزل به سبک معماری سنتی ایران یکی از شیوه های محبوب و پرطرفدار برای دیزاین منازل در میان ایرانیان است.
بررسی معماری سنتی ایران، عناصر مشترک در میان سبک های گوناگون معماری سنتی، و چگونگی به کار بردن المان های معرفی شده، از جمله مباحث مطرح شده در این مقاله هستند.

ادامه مطلب »