ترندهای رنگ بندی در طراحی دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۰

Rate this post

ترندهای رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۰

ترندهای رنگ بندی در طراحی دکوراسیون داخلی در سال 2020
ترندهای رنگ بندی در طراحی دکوراسیون در سال ۲۰۲۰

رنگ ، عنصر ساده ای است که در همه جای زندگی ما وجود دارد و می تواند بر خلق و خو و احوال درونی ما تأثیرات عمیقی داشته باشد. به عنوان مثال برخی کارشناسان و هنرمندان اعتقاد دارند ، رنگ آبی می تواند پس از یک روز شلوغ و پر استرس ، حس آرامش را به شما منتقل کرده و رنگ سبز حس آسایش و راحتی روحی را القا می کند.
شانون فریک طراح برجسته استرالیایی معتقد است : هر یک از جنبه های طراحی دکوراسیون ، نیازمند درک عمیقی از رنگ هاست و تمرین کردن تنها راه برای کسب مهارت در این زمینه است.
در این مقاله به بررسی ترندهای رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۰ پرداخته شده و توضیحات مختصری در مورد نحوه استفاده از رنگ ، در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی بیان می شود.

تاثیر و ترکیب رنگ بندی در طراحی دکوراسیون داخلی در سال 2020
تاثیر و ترکیب رنگ بندی در طراحی دکوراسیون در سال ۲۰۲۰

تاثیر و ترکیب رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۰

اگر به دنیای رنگ ، فشن و طراحی علاقه مند هستید ، حتما می دانید که در هر فصل ، رنگ های خاصی در رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی انتخاب شده و به صورت ترند در می آیند. برخی از این ترندها ، تا سال ها محبوب و پر استفاده باقی می مانند ؛ در حالی که برخی دیگر طول عمر کوتاهی دارند. برای مثال استفاده از رنگ خاکستری در ترکیب با رنگ های روشن ، در طراحی دکور ، سال هاست که بسیار پر طرفدار است.

پیشنهاد ما این است که اگر سبک و رنگ بندی های پیشنهادی ، برای شما خوشایند است ، در طراحی داخلی منزل از آن ها استفاده کنید. زیرا هدف از طراحی دکوراسیون ، ساختن مکانی برای ایجاد احساس بهتر است.

ترندهای طراحی جدید برای بسیاری از ما وسوسه کننده هستند. شاید شما هم مایل باشید دکوراسیون منزل خود را بر اساس این ترندهای رنگ بندی طراحی کرده و آن را به روز کنید. پس با ادامه این مطلب با ما همراه باشید :

رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی پر انرژی و انتزاعی Abstract Energy
سبک پر انرژی و انتزاعی Abstract Energy

۱- پر انرژی و انتزاعی Abstract Energy

این سبک از طراحی داخلی ، از هنر انتزاعی یا Abstract و اکسپرسیونیسم ( Expression ) الهام گرفته شده و اکنون محبوبیت زیادی دارد.
شکل های هندسی درشت ، طرح های دستی ، پترن ها و بافت های جسورانه ، عناصر رنگی و پرتعداد که در جای جای محل قرار می گیرند، از جمله مشخصات این سبک هستند.
انتخاب رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی با سبک انتزاعی ، نقش مهمی دارد.
هدف از این نوع طراحی ایجاد روحیه تازه و تحریک احساسات و هیجان درونی است و می توان گفت که این سبک ، به خوبی این کار را انجام می دهد.

رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی پالت رنگی سبک انتزاعی
پالت رنگی سبک انتزاعی در طراحی دکوراسیون داخلی

۱-۱ پالت رنگی قابل استفاده برای این سبک

اگر می خواهید از سبک انتزاعی برای طراحی داخلی استفاده کنید ، می توانید انتخاب های جسورانه ای داشته و از رنگ های تند استفاده کنید.
برای مثال می توانید از ترکیب رنگ قرمز سوخته به همراه سرمه ای استفاده کنید. ترکیب رنگی پیشنهادی دیگر ما ، استفاده از رنگ زرد خردلی و بنفش ارغوانی کم رنگ است.

۱-۲ نحوه استفاده

می توانید در عناصری همچون کوسن های روی مبلمان ، کاغذ دیواری ها ، فرش های چند تکه ، رو تختی و تابلوها از رنگ بندی و الگوهای خاص این سبک استفاده کنید.

یک پیشنهاد مفید برای طراحی بهترین دکوراسیون :

اگر رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی آن ، توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود ، نتیجه ای رضایت بخش خواهد داشت و فضای طراحی شده ، علاوه بر زیبایی ، منطبق با نیازها و شرایط شما ساخته خواهد شد.
طراحان حرفه ای و متخصصین معماری داخلی دلارام دیزاین ، با استفاده از تجربه و مهارت خود ، می توانند بهترین طراحی را مطابق با سلیقه شما و شرایط مکان مورد نظر انجام داده و اجرا نمایند.

رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی سادگی Structured Simplicity
سبک سادگی Structured Simplicity

۲- سادگی Structured Simplicity

سبک Nordic Retreat که از سبک و سیاق هنر شمال اروپا الهام گرفته است، در سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) بسیار محبوب شد و در سال جاری نیز همچنان مورد استفاده است.
بر خلاف سبک طراحی دکور انتزاعی و اکسپرسیونیستی (شماره ۱) ، هدف از این سبک ، ایجاد مکانی برای آرامش ، سکوت و بازیابی روحیه است. بنابراین در طراحی به سبک نوردیک یا شمالی ، از رنگ های خنثی ، روشن و متمایل به سرد استفاده می شد.
اما امسال ، این رنگ های خنثی متمایل به رنگ های گرم هستند. استفاده از این رنگ ها می تواند مکانی آرامش بخش و در عین حال گرم و صمیمی را ایجاد کند. استراحت در چنین فضایی می تواند کمک شایانی در بازیابی انرژی و روحیه افراد داشته باشد.

رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی پالت رنگ سبک سادگی
پالت رنگ سبک سادگی در طراحی دکوراسیون داخلی

۲-۱ پالت رنگ

همان طور که گفته شد ، برای طراحی داخلی به سبک نوردیک ، باید از رنگ های نرم و خنثی ، روشن و متمایل به گرم استفاده کنید.
خاکستری تیره ، خاکستری متمایل به آبی و قابل ذکر است که رنگ های سرد ، برای استفاده در این سبک بر اساس ترند ۲۰۲۰ ، مناسب نیستند.
طیف های رنگی مانند  خاکستری روشن و گرم ، زرد نخودی روشن ، سفید و بژ از جمله رنگ های پیشنهادی ما برای طراحی دکوراسیون به سبک شمالی یا Nordic است. استفاده از بافت و تکسچر را نیز فراموش نکنید!

۲-۲ نحوه استفاده

اساس انتخاب عناصر و رنگ ها در این سبک ، سادگی است. ولی سادگی مورد نظر در سبک طراحی نوردیک یا شمالی ، با سادگی سبک مینیمال، تفاوت دارد.
استفاده از بافت (texture) و سطوح زبر و غیر صاف ، در عناصری با رنگ خنثی و روشن ، می تواند شما را به این سبک نزدیک کند.
برای درک بیشتر ، می توانید وسایلی همچون صندلی های چوبی پولیش نشده با رنگ روشن و مات را در نظر بگیرید. کوسن هایی با پارچه های درشت بافت (گونی بافت) ، کف پوش نمدی رنگ روشن و یکدست ، پرده های درشت بافت ساده ، پشتی و کوسن هایی با رنگ روشن و یک دست و قفسه های حصیری رنگ روشن ، نمونه هایی دیگر از عناصری هستند که می توانید در طراحی به سبک شمالی از آنها استفاده کنید.

رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی پر زرق و برق Eclectic Glamour
سبک پر زرق و برق Eclectic Glamour

۳- پر زرق و برق Eclectic Glamour

سبک پر زرق و برق در سال ۲۰۲۰ ، بار دیگر محبوبیت یافته است. ترکیب رنگ های غنی و وسایل ظریف و پرجزئیات براق، از جمله ویژگی های کلیدی این سبک است. می توان گفت این ترند رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخی ، سبکی تکامل یافته از استایل و سیاق دهه ۷۰ میلادی است.

رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی پالت رنگی سبک پرزرق و برق
پالت رنگی سبک پرزرق و برق

۳-۱ پالت رنگی

نکته کلیدی در طراحی به این سبک ، انتخاب رنگ های اشباع و غنی است. به عنوان مثال می توانید از رنگ آبی سلطنتی یا قرمز یاقوتی در ترکیب با رنگ های روشن تری مانند زرد اخرایی و صورتی استفاده کنید.
در مرحله بعد برای تکمیل طراحی ، از لوازمی با ظاهر درخشان و براق استفاده کنید. به عنوان مثال ، گلدان ها ، مجسمه ها ، چراغ ها و لوازم تزئینی فلزی طلایی ، برنزی ، مسی یا برنجی براق ، از جمله وسایلی هستند که می توانید برای ایجاد چیدمانی با ظاهر پر زرق و برق و تجملی ، از آنها استفاده کنید.

۳-۲ نحوه طراحی

برای طراحی داخلی به سبک پر زرق و برق و ظریف ، از مبلمان مخملی با لبه های گرد استفاده کنید. استفاده از دیوارپوش ، روکش رختخواب و کوسن با طرح ها و پترن های برجسته ، می تواند خصیصه های این سبک را کاملا نمایان کند.
همان طور که گفته شد ، استفاده از وسایل براق ، ظریف و پر جزئیات ، تکمیل کننده طراحی داخلی با این سبک است.

چگونه می توان لوازم و مبلمان منزل را به طور هماهنگ و بر اساس ترند انتخابی، تهیه کرد؟

شروع دهه جدید میلادی ، بهترین زمان برای تغییر دکوراسیون منزل و بازسازی چیدمان قدیمی است.
تعویض لوازم منزل و طراحی دکوراسیون بر اساس یکی از ترندهای طراحی داخلی ، می تواند علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و چشم نواز ، برای ساکنین خانه ، لذت بصری ایجاد کند. هریک از ترندهای رنگ بندی در طراحی دکوراسیون داخلی ، برای ایجاد حال و هوا و احساسات متفاوتی به کار می روند و در آنها از رنگ و متریال های گوناگونی برای این منظور استفاده می شود.

رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی ترند honest comfort
ترند Honest Comfort

۴- ترند honest comfort ، راحتی، مهم تر از هرچیز!

استایل honest comfort ، یکی از ترندهای طراحی دکوراسیون در سال ۲۰۲۰ است. اگر منزل خود را بر اساس این سبک طراحی می کنید ، بهتر است سعی کنید ، احساس راحتی و آسایش ، در چیدمان حرف اول را بزند.
استفاده از مبل هایی نرم با ردیفی از کوسن های بافتنی و دست ساز و فرش نرم و خز دار ، می تواند چنین حسی را به خوبی القا کند.
استفاده از این سبک ، می تواند فضایی ایده آل و پرآرامش برای فصل سرما و بهار ایجاد کند.

۴-۱ پالت رنگ

اساس رنگ بندی در این سبک، استفاده از رنگ های طبیعی است.
می توانید از آبی و خاکستری روشن و سرد ، به عنوان رنگ های اصلی استفاده کرده و برای تکمیل زیبایی آن ، صورتی و قهوه ای متمایل به گرم را به کار ببرید.
سایر رنگ های طبیعی مانند سبز سیر و آبی فیروزه ای روشن ، برای استفاده در این ترند مناسب هستند و احساسی از آرامش و حضور در طبیعت را تداعی می کنند.
برای انتخاب لوازم پارچه ای مانند روتختی ، لحاف ، روبالشی و کوسن ، بهتر است از پارچه هایی با بافت درشت و نرم و رنگ ملایم استفاده کنید.
روکش کوسن دست بافتی که از کاموای نرم و ضخیم بافته شده ، مثال خوبی برای این مورد است.
همچنین وجود عناصر تزئینی در لوازم ، مانند بافت های طرح دار ، (بافت طرح دار یک رنگ) ، خز و منگوله های نخی ، یکی از موارد کلیدی در طراحی به این سبک است.

۴-۲ نحوه استفاده

همان طور که گفته شد ، ایجاد حس راحتی و آرامش ، مهم ترین قاعده در طراحی دکوراسیون به این سبک است.
بنابراین رنگ ها ، لوازم تزئینی و خصوصا ، مبلمان باید به گونه ای انتخاب شوند که علاوه بر راحتی ، دارای رنگ های ملایم و چشم نواز باشند. برای راهنمایی بیشتر می توانید مبل های راحتی بسیار نرم با روکش پارچه ای را در نظر بگیرید.
این سبک طراحی ، می تواند به خوبی با کف پوش پارکت ، دیوارهای آجری و ستون های چوبی هماهنگ شود ؛ اما استفاده از سطوحی با پرداخت بسیار براق و صیقلی و رنگ های تند ، در این سبک ، جایگاهی ندارد.
می توانید برای ایجاد جذابیت بیشتر ، مقداری لوازم قدیمی را به این چیدمان اضافه کنید.
استفاده از این سبک برای منازل ییلاقی و کلبه های جنگلی ، بسیار ایده آل است.

رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی ترند Retro Fusion، سبک نوستالژیک قرن بیستم
ترند Retro Fusion، سبک نوستالژیک قرن بیستم

۵- ترند Retro Fusion، سبک نوستالژیک قرن بیستم

ترند Retro Fusion را می توان ترکیبی از سبک طراحی دکور در دهه های ۵۰ تا ۷۰ میلادی دانست. دلیل نام گذاری این سبک ، به این نام نیز ، یادآوری و بزرگداشت دهه های نوستالژیک گذشته است.
پالت رنگی دهه هفتاد میلادی ، شکل های دالبر مانند هنر Art Deco ، طراحی خاص مبلمان دهه ۵۰ و خطوط راه راه ظریف و تمیز ، همگی از ویژگی های این ترند طراحی دکوراسیون در سال ۲۰۲۰ هستند. 

رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی پالت رنگ سبک نوستالژیک
پالت رنگ سبک نوستالژیک

۵-۱ پالت رنگ

خردلی ، سبز تیره و برنزی ، از رنگ های اصلی پالت رنگ در این سبک هستند.
طیف های رنگ خردلی ، در این ترند طراحی دکوراسیون نیز ، از محبوب ترین رنگ ها است. این رنگ گرم می تواند به خوبی با رنگ های غنی و براق، همچون سرمه ای و قرمز اشباع ، هماهنگ شود.

۵-۲ نحوه استفاده رنگ بندی در طراحی دکوراسیون داخلی این سبک

برای طراحی به این سبک می توانید از لوازم ، مبلمان و تزئیناتی به سبک دهه های میانی قرن بیستم استفاده کنید. متریال هایی همچون مخمل ، چوب و چرم، از عناصر کلیدی این سبک هستند.
می توانید برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، از کاغذ دیواری هایی با پترن های هندسی استفاده کنید.

رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی ترند Soft Tropic، سبک طبیعی و گیاهی
ترند Soft Tropic، سبک طبیعی و گیاهی

۶- ترند Soft Tropic، سبک طبیعی و گیاهی

هدف از طراحی به این سبک ، ایجاد حس و حال طبیعی و حضور در میان گیاهان است ، بنابراین در این ترند ، بیش از هر چیز ، از عناصری با طرح های گیاهی استفاده می شود. به کارگیری گیاهان زنده و طبیعی ، می تواند علاوه بر ایجاد نشاط و سرزندگی ، حس و حال این سبک طراحی را تقویت نماید.
استفاده از کاغذ دیواری ، رو تختی ، رو بالشی ، کوسن ، تابلو و مبلمانی با طرح های برگ و گیاه ، می تواند شما را به این سبک طراحی نزدیک کند. همان طور که از نام این سبک ، مشخص است ، طرح و رنگ های به کار رفته در این سبک ، نرم و ملایم بوده و یادآور طبیعت و گیاهان گرمسیری هستند.

رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی پالت رنگ سبک طبیعی و گیاهی
پالت رنگ سبک طبیعی و گیاهی در طراحی دکوراسیون داخلی

۶-۱ پالت رنگ بندی در طراحی دکوراسیون داخلی برای این سبک

سبز ، خردلی ، صورتی ملایم و آبی از رنگ های اصلی این سبک طراحی هستند. می توانید برای رنگ بندی در طراحی دکوراسیون داخلی با  این استایل ، از همه این رنگ ها به همراه هم ، یا دو رنگ از آنها استفاده کنید.

۶-۲ نحوه استفاده

پترن هایی با طرح برگ ها و گیاهان گرمسیری ، با رنگ سبز ، آبی ، خردلی و صورتی کم رنگ ، می تواند در عناصر موجود در این نوع چیدمان ، مورد استفاده قرار گیرد.
درخت نخل یا گیاهان شبیه به آن ، یکی از کلیدی ترین عناصر این سبک طراحی دکوراسیون است. خواه به صورت طبیعی و واقعی باشد یا به صورت چاپ شده روی پرده و کاغذ دیواری.
همچنین می توانید متریال هایی همچون مخمل ، چوب و چرم را در این سبک ، به کار ببرید.

رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی دیوار سبز سبک طبیعی و گیاهی
دیوار سبز سبک طبیعی و گیاهی

۶-۳ دیوار سبز

جالب است بدانید ، طراحی باغچه های عمودی یا دیوارهای سبز در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ، روز به روز پرطرفدار تر می شود و در حال تبدیل شدن به یک ترند جهانی است. دیوار سبز ، می تواند تکمیل کننده زیبایی این سبک طراحی بوده و احساسی واقعی از حضور در میان گیاهان و طبیعت سبز را به ارمغان آورد.

رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی ترند Global Essence، دست سازه های جهانی
ترند Global Essence، دست سازه های جهانی

۷- ترند Global Essence، دست سازه های جهانی

سبک طراحی دکور Global Essence ، الهام گرفته از الگوها ، طرح ها و بافت هایی از سراسر جهان است. در این استایل طراحی ، می توانید گلچینی از طرح های متنوع از کشورهای جهان را در چیدمان منزل خود به کار ببرید.
قالیچه های ایرانی ، عناصر تزئینی هندی ، گلیم های عشایری ، تون های رنگی اشباع ، لوازم و پارچه های دست بافت و ظروف سفالی دست ساز ، از جمله عناصر قابل استفاده در این سبک هستند.
به طور کلی ، آثار هنری دست ساز ، مهم ترین خصیصه این سبک طراحی هستند.

۷-۱ پالت رنگ

قرمز آجری ، قهوه ای ، زرد اخرایی و قرمز تند ، از مهم ترین رنگ های قابل استفاده برای رنگ بندی در طراحی دکوراسیون داخلی در این استایل هستند.

۷-۲ نحوه استفاده

همان طور که گفته شد ، برای طراحی بر اساس ترند Global Essence بهتر است اکثر لوازم منزل و عناصر تزئینی ، از وسایل دست ساز تهیه شده باشند.
استفاده از پارچه هایی با بافت و تکسچر درشت برای پرده ، روتختی و مبلمان ، فرش و گلیم های دست بافت ، کوزه ها و ظروف تزئینی سفالی ، تابلو و دیوارکوب هایی با چاپ دستی ، و دست سازهای هنری از کشورهای مختلف جهان ، برای طراحی به این سبک توصیه می شود.

نکته پایانی

مشاوره با افراد متخصص و صاحب تجربه ، باعث حصول بهترین نتیجه در کارهاست. گروه تخصصی طراحی دلارام دیزاین ، در کنار شماست تا به محل زندگی خود ، روح تازه ای ببخشید.

نتیجه گیری ترندهای رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ در بازسازی فضا و تغییر دکوراسیون آن ، می تواند کمی نگران کننده باشد. اگر تجربه زیادی در استفاده از رنگ و طراحی دکور ندارید ، شاید انتخاب رنگ های مناسب رنگبندی در طراحی دکوراسیون داخلی برای شما کمی پیچیده به نظر برسد.
می توانید برای اطمینان بیشتر ، پیش از شروع کار ، نقشه ای رنگی تهیه کرده و یا از یک طراح معمار بخواهید تا فضای مورد نظر شما را بر اساس طرح و رنگ های انتخابی ، به صورت سه بعدی و رایانه ای ، طراحی کند.
خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این مقاله می تواند محیط داخلی یا خارجی مورد نظر خود را مطابق با یکی از ترندهای معرفی شده ، طراحی نماید.

مخاطب عزیز دلارام دیزاین بعد از مطالعه مقاله اگر شما از سبک ها و ترندهای دیگری اطلاع دارید که در اینجا آورده نشده است ما را در جریان بزارید تا بتوانیم یک مطلب جامع و کاملی را در اختیار دیگر عزیزان قرار دهیم

این مطلب زیبا و مهم رو از دست نده
سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =

نوشته ها و مطالبی دیگر که شاید برای شما مفید باشد

طراحی دکوراسیون به سبک سنتی
طراحی داخلی
sa ha

طراحی دکوراسیون به سبک سنتی

طراحی دکوراسیون منزل به سبک معماری سنتی ایران یکی از شیوه های محبوب و پرطرفدار برای دیزاین منازل در میان ایرانیان است.
بررسی معماری سنتی ایران، عناصر مشترک در میان سبک های گوناگون معماری سنتی، و چگونگی به کار بردن المان های معرفی شده، از جمله مباحث مطرح شده در این مقاله هستند.

ادامه مطلب »