بررسی معماری مدرن در دکوراسیون داخلی

Rate this post

بررسی معماری مدرن در دکوراسیون داخلی از دیدگاه دلارام دیزاین

انتخاب سبک و نوع معماری داخلی و خارجی منزل از جمله موارد با اهمیتی است که به شما در طراحی دکوراسیون داخلی منزل کمک شایانی می کند طوریکه شما با یک تغییر و تحول کوچک و با استفاده از معماری مدرن که یکی از سبک ها پر طرفدار طراحی داخلی به شمار می رود می توانید روحیه خود و اعضای خانواده را بالا ببرید ، چرا که از ویژگی های معماری مدرن سادگی در کنار استفاده از رنگ های مدرنیته ، نور داخلی ، فلزات براق و … است. 

ما در این مقاله به بررسی معماری مدرن در دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت پس در ادامه مطلب نیز در دلارام دیزاین همراه ما باشید.

طراحی مدرن دکوراسیون منزل بررسی معماری مدرن در دکوراسیون داخلی
بررسی معماری مدرن در دکوراسیون داخلی

سه سوال اساسی که برای درک بهتر معماری مدرن باید به آن پاسخ دهیم :

۱- طراحی مدرن در دکوراسیون داخلی منزل به چه معناست؟
۲- چرا بیشتر از معماری مدرن در طراحی داخلی استفاده می کنند؟
۳- نکات مهم و اساسی طراحی مدرن در دکوراسیون منزل را نام ببرید؟

طراحی مدرن در دکوراسیون داخلی منزل به چه معناست
طراحی مدرن در دکوراسیون داخلی منزل به چه معناست

۱- طراحی مدرن در دکوراسیون داخلی منزل به چه معناست؟

انتخاب نوع سبک طراحی دکوراسیون داخلی منزل بسته به نوع معماری خانه ، کاربری و … متغیر است که شما بسته به سلیقه خود می توانید از سبک معماری مدرن و سنتی استفاده کنید ، توجه داشته باشید که معماری مدرن به دلیل اینکه بیشتر با مدرنیته همراه است، حس و حال مدرنیته را در عین زیبایی ایجاد کرده و بسیاری از افراد این نوع از سبک را برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب می کنند چرا که این سبک بیشتر حس تمیزی ، صافی و خلوتی ایجاد می کند.
طراحی مدرن بیشتر با مدرنیته و محیط های خلوت همراه است که علاوه بر محیط منزل در ادارات ، محیط کار و همچنین شرکت هایی که نیروی کار آنان جوان هستند به وفور قابل مشاهده است که تنوع کاری گسترده ای دارد که برای این منظور شما می توانید با دلارام دیزاین تماس بگیرید و از طرح ها و ایده های خلاقانه این تیم حرفه ای و بین المللی برای طراحی محیط منزل ، اداره و محل کار خود بهره ببرید.
اصطلاح مدرن در واژه یابی به معنای چیزی جدید و نو است بر اساس همین به هر چیزی جدید و نو که مد باشد مدرن گفته می شود معمولاً به هر چیزی جدید که از حالت قدیمی خود خارج شود واژه مدرن اطلاق می شود.

طراحی مدرن دکوراسیون منزل چرا بیشتر از معماری مدرن در طراحی داخلی استفاده می کنند
چرا بیشتر از معماری مدرن در طراحی داخلی استفاده می کنند

۲- چرا بیشتر از معماری مدرن در طراحی داخلی استفاده می کنند؟

معماری مدرن در دکوراسیون داخلی منزل به دلیل ساده و بی آلایش بودن که متناسب با ویژگی های دنیای مدرن است در اقصی نقاط جهان بسیار پر طرفدار است که افراد مختلف بسته به محل زندگی خود این سبک و سیاق را برای طراحی دکوراسیون داخلی خود انتخاب می کنند ، سبک مدرن طی چند دهه گذشته توانسته نظر مثبت ایرانیان را نیز به خود جلب و به یک سبک پر طرفدار و محبوب تبدیل شود.
طبق تجربیاتی که گروه دلارام دیزاین به دست آورده است در طراحی سبک مدرن از خطوط ساده و بی آلایش استفاده می کنند که به دور از هر گونه تجمل و تزئین بیش از حد باشد که آرامش و آسایش را برای شما در فضایی جدید و زیبا به وجود می آورد و این فضا عملکردگرایی شما را تا حدود زیادی افزایش می دهد طوریکه استفاده از این سبک در خانه های آپارتمانی و نقلی کوچک فضای شما را بزرگتر نشان می دهد که شما می توانید از تمامی بخش ها و قسمت ها خانه استفاده کنید.

نکات مهم و اساسی طراحی مدرن در دکوراسیون منزل را نام ببرید
نکات مهم و اساسی طراحی مدرن در دکوراسیون منزل را نام ببرید

۳- نکات مهم و اساسی طراحی مدرن در دکوراسیون منزل را نام ببرید؟

برخی از ترفندها و نکاتی که در طراحی مدرن دکوراسیون منزل باید به آن توجه داشته به قرار زیر است :

  • بیشتر از رنگ های خنثی استفاده کنید.
  • برای کف خانه خود از مصالح طبیعی استفاده کنید.
  • به هنگام چیدمان ، به کارایی لوازم و محصولات توجه داشته باشید و بر اساس آن ، چیدمان خود را انجام دهید و از وسایل اضافه استفاده نکنید.
  • سادگی را در عین زیبایی رعایت کنید.
  • فضایی ساده و منظم به دور از هر گونه به هم ریختگی ایجاد کنید.
  • ایجاد فضای باز در سبک مدرن ، دکوراسیون داخلی شما را خاص و زیبا می کند.
  • از فلزات براق و درخشان استفاده کنید.
طراحی مدرن دکوراسیون منزل ویژگی های معماری مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی
ویژگی های معماری مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی

ویژگی های معماری مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی

معماری مدرن از سبک های پر طرفدار و محبوب به شمار می رود که به دلیل سادگی ای که دارد بیشتر مورد توجه و استقبال قرار می گیرد ؛ این سبک پر طرفدار دارای ویژگی هایی به قرار زیر است :

  • از ویژگی های بارز این سبک سادگی آن است.
  • این سبک بیشتر بر روی عدم تقارن متمرکز است.
  • استفاده از این سبک برای افرادی که به دنبال ایجاد محیطی خلوت، صاف و تمیز هستند مناسب است.
  • دارای سبک مینیمال و کمینه است.
  • ارزان بودن ، یکی دیگر از ویژگی های طراحی مدرن به شمار می رود.
  • در طراحی داخلی معماری مدرن ، در یک طیف از رنگ هایی با شیدهای متنوع استفاده می کنند.
  • معمولاً خانه های مدرن پنجره های بزرگ و بلندی دارند که حس متفاوت و زیبایی را برای طراحی ایجاد می کند.
  • شکل خانه های مدرن برای طراحی بیشتر مکعبی است.
  • نور داخلی در طراحی دکوراسیون منزل در سبک مدرن به گونه ای است که فضای مورد نظر را بزرگ تر از آن چیزی که به واقع هست نشان می دهد که این بزرگنمایی در خانه های بزرگ با نور داخلی عملکرد عکس دارد ؛ یعنی کوچکتر دیده می شوند.
بخش های مختلف طراحی مدرن در دکوراسیون منزل داخلی
بخش های مختلف طراحی مدرن در دکوراسیون داخلی

بخش های مختلف طراحی مدرن در دکوراسیون داخلی

سبک مدرن برای استفاده در خانه های کوچک ، آپارتمانی و مدرن امروزی گزینه مناسبی است که بخش های مختلفی از طراحی را شامل می شود.

اشکال مورد استفاده در معماری مدرن

در معماری مدرن طراحی دکوراسیون منزل از اشکال هندسی ، ساده ، مثلث ، بیضی ، مستطیل و مربع استفاده می کنند.

مصالح و متریال های مورد استفاده در معماری مدرن

برای طراحی سبک مدرن از مصالح و متریال های مختلفی بسته به نوع طراحی استفاده می کنند که مهمترین آنها چوب ، فلزات ، پلاستیک ، استیل ، فلزات براق ، شیشه ، کفپوش ، پارکت ، فرش ، موکت و … است.

طراحی مدرن دکوراسیون منزل نورپردازی در دکوراسیون داخلی سبک مدرن
نورپردازی در دکوراسیون داخلی سبک مدرن

نورپردازی در دکوراسیون داخلی سبک مدرن

تکمیل کننده زیبایی دکوراسیون داخلی در سبک مدرن ، نوع نورپردازی آن است که زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد که این بخش را می توانید با استفاده از یک نورپردازی حرفه ای و با ابزار گوناگون تکمیل کنید که در این زمینه شرکت دلارام دیزاین با کادری مجرب و متخصص در کنار شماست.

نوع چیدمان وسایل در معماری مدرن

نوع چیدمان در طراحی مدرن باید متناسب با نوع طراحی دایره ، مربع ، مستطیل و .. باشد.

طراحیطراحی مدرن دکوراسیون منزل خارجی باغ، حیاط، استخر در معماری مدرن
طراحی خارجی باغ، حیاط، استخر در معماری مدرن

طراحی خارجی باغ، حیاط، استخر و ... در معماری مدرن

از بخش های مهم طراحی خارجی سبک مدرن ، نوع طراحی برای ویلا ، باغ ، استخر ، آلاچیق و … است که شما در طراحی مدرن می توانید از ایده های ابداعی و خلاقانه منحصر به فردی در این زمینه استفاده و محیطی رویایی را ایجاد کنید.

سخن پایانی

استفاده از سبک معماری مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی منزل طی چند دهه اخیر در نقاط مختلف جهان به خصوص ایران گسترش چشمگیری پیدا کرده است و دلیل آن نیز نوع طراحی خاص این سبک با زندگی مدرنیته است که راحتی و آسایش را برای شما در عین سادگی و زیبایی به ارمغان می آورد. از طراحی مدرن بیشتر در محیط های آپارتمانی ، فضاهای کوچک و … استفاده می کنند چرا که استفاده از این طراحی فضای کوچک شما را بزرگتر نشان می دهد که مدل های مختلفی را شامل می شود.

شرکت دلارام دیزاین با بیش از یک دهه تجربه و با استفاده از تیم طراح ، خلاق و ایده پرداز خود صفر تا صد پروژه طراحی شما را در کمترین زمان و به بهترین نحوه اجرا می کند.

نتیجه گیری بررسی معماری مدرن در دکوراسیون داخلی

سبک مدرن طراحی به دلیل سادگی و طبیعی بودن طرفداران زیادی دارد چرا که محیط آرام بخشی را برای شما به ارمغان می آورد ، این سبک به طور پیوسته در حال پیشرفت و تکامل است ، از سبک های مدرن می توان به سبک مدرن اوایل قرن بیست ، صنعتی ، ملوانی ، دریایی ، اسکاندیناوی ، شهری ، چوبی ، فلزی و … اشاره نمود. با استفاده از این سبک طراحی داخلی ، منزل خود همچون آشپزخانه ،  ناهارخوری ، اتاق نشیمن و اتاق خواب خود را زیبا و دلباز کنید و با استفاده از آلاچیق، استخر و چمن در طراحی مدرن ، منظره زیبا و رویایی را ایجاد کنید.
در طراحی مدرن ، بسته به سلیقه و همچنین نوع کاربری مسکونی ، اداری و تفریحی می توانید طرح های خلاقانه ای را ابداع و ایجاد کنید.

این مطلب زیبا و مهم رو از دست نده
محوطه سازی اصولی و کاربردی در طراحی دکوراسیون منزل
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 7 =

نوشته ها و مطالبی دیگر که شاید برای شما مفید باشد

طراحی دکوراسیون به سبک سنتی
طراحی داخلی
sa ha

طراحی دکوراسیون به سبک سنتی

طراحی دکوراسیون منزل به سبک معماری سنتی ایران یکی از شیوه های محبوب و پرطرفدار برای دیزاین منازل در میان ایرانیان است.
بررسی معماری سنتی ایران، عناصر مشترک در میان سبک های گوناگون معماری سنتی، و چگونگی به کار بردن المان های معرفی شده، از جمله مباحث مطرح شده در این مقاله هستند.

ادامه مطلب »